Werkwijze
Hoe werken wij?
Cliënten met een indicatie
Cliënten met een indicatie, die belangstelling hebben in de diensten van Kracht Zorg en Welzijn kunnen telefonisch of per mail contact opnemen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid dat de WMO consulenten een cliënt kan voordragen aan de organisatie.
Wanneer er contact is opgenomen door de cliënt, netwerk of de consulent zal de directie van Kracht Zorg en Welzijn binnen 3 werkdagen contact op met de cliënt en wordt er een afspraak gemaakt voor een intakegesprek.
Cliënten zonder indicatie
Cliënten zonder indicatie zullen wij direct doorverwijzen naar de gemeente voor een keukentafelgesprek.
(Zonder indicatie geen intake)
Keukentafelgesprek
Wanneer er sprake is van een wettelijke vertegenwoordiger (mentor/curator), van de cliënt, sluit deze ook aan bij het intakegesprek. Tijdens het intake gesprek wordt door Kracht Zorg en Welzijn de ZRM (zelfredzaamheid matrix) afgenomen om zo een goed beeld te krijgen van de zorgvraag van de cliënt.
Hulp en/of begeleiding
Wanneer de cliënt de hulp en/of begeleiding vanuit Kracht Zorg en Welzijn wil ontvangen dan kan dit op 2 manieren:
De cliënt vraagt een keukentafel gesprek aan bij de gemeente.
De cliënt kan een indicatie van de gemeente of het CIZ overhandigen.
Start van de hulp en/of begeleiding
Kracht Zorg en Welzijn zal binnen 3 weken samen met de cliënt een ondersteuningsplan maken. Dit plan zal elke 6 maanden geëvalueerd worden of voor het aflopen van de indicatie.
Aanwezigheidsregistratie
De uren van aankomst en vertrek van de cliënt worden genoteerd op een apart registratieformulier. Ook thuisbegeleiding wordt apart genoteerd.
Het aanwezigheidsregistratie formulier wordt in het dossier van de cliënt bewaard.
Samenwerking met externen
Kracht Zorg en Welzijn heeft en zoekt nauwe samenwerking en contacten met externe organisaties zoals bewindvoering, gemeente en netwerken, waar de belangen van de cliënt aanbod komen.
De contacten zullen altijd met toestemming van de cliënt gaan, middels een toestemmingsformulier.